Afbeelding

Aangenaam,

wij zijn CARBID!

CARBID verzint creatieve concepten voor organisaties. Let op: we zijn geen marketeers. Maar wel een gastvrije groep mensen voor mensen. Wars van naar-de-mond-praten maar wel ongecompliceerd harten raken. Wij zijn er vanaf de vraag tot aan de oplossing. Vanaf het idee tot aan het doel en de overtuiging.

CARBID levert creativiteit van kop tot staart. Een uniek en verrassend concept dat – vaak met humor – reuring veroorzaakt, op maat gemaakt voor merk en consument. Een creatieve explosie. We heten natuurlijk niet voor niets CARBID!

Na jaren van verrassen en uitdagen met Zwarte Cross en Mañana Mañana en het aanjagen van eigen producten zoals Nozem Oil en Groene Buizerd en succesvol samenwerken met mooie merken zoals 3FM, Amnesty International, EasyToys, Grolsch, Jägermeister, Pepsi, Red Bull, Rijksmuseum, VPRO knallen wij nu onze deuren open voor iedereen.

CARBID zoekt in een samenwerkingspartner naar originaliteit, ondernemerschap en ambitie. En waarbij op een gastvrije en positieve manier wordt gekeken hoe merken én mensen met creatieve en verrassende campagnes te activeren. Alle organisaties die zich hierin herkennen kunnen – binnen de muren van de Feestfabriek – bij CARBID terecht.

Afbeelding

Wat kunnen we concreet voor je betekenen?

Hieronder een aantal concrete opties, maar er zijn vele andere mogelijkheden. Wij denken graag mee om mensen en merken te activeren met:

  • Effectieve campagnes en activaties op het gebied van merkbeleving en communicatie, van brainstorm tot concept en in onderling overleg ook uitvoering.
  • Creatieve concepten en verrassende content in alle vormen, waarbij o.a. grafische vormgeving, copywriting en videoproducties tot de mogelijkheden behoren.
  • Maatwerk. Heb je zelf een case of vraag? Leg ‘m ons voor en wij kijken graag hoe we je kunnen helpen!

Voorbeelden van onze creatieve kracht

The Naked Run for Freedom

Poedelnaakt tegen Poetin renden zo’n honderd Zwarte Crossers over de crossbaan in 2013. Toen al was ‘The Naked Run for Freedom’, georganiseerd in samenwerking met Amnesty International, een protest tegen het toenemende gebrek aan vrijheid van meningsuiting in Rusland. Het doel was om de Russische feministische punkrockband Pussy Riot uit de gevangenis te krijgen. De actie trok veel internationale aandacht en bereikte zelfs de Russische staatstelevisie.

Afbeelding
Campina Dichterbij

Wie jarig is trakteert! Campina bereikte de respectabele leeftijd van 150 jaar en knalde dit zuiveltastische jaar in met een nieuw product: ‘Sterke Start Yoghurt’. Voor de consumentenactie ‘Campina Dichterbij’ trokken zo’n 2.500 melkveehouders en Campina-medewerkers het land in om te trakteren. Nem toch!

Aan het einde van de actiedag werden nog zo’n 150.000 pakken yoghurt gedoneerd aan de Voedselbank. Het gehele programma en de omvangrijke logistieke operatie is door de Feestfabriek in nauwe samenwerking met Mood Concepts uitgevoerd.

Afbeelding
Achterhoekse Vlag

De Achterhoek is geen officiële Nederlandse regio, en kan daarom eigenlijk geen officieel vastgestelde vlag hebben. “Hoezo niet?”, dachten wij. Daarom schreef de Zwarte Cross samen met Grolsch een prijsvraag uit, die 475(!) ontwerpen voor een vlag voor de Achterhoek opleverde. Inmiddels wordt de vlag overal in de Achterhoek getoond en wordt de vlag in de gehele Achterhoek, van bevolking tot Achterhoekse overheidsinstellingen, wél als de officiële vlag beschouwd. Het kan dus wel!

Afbeelding
Nozem Oil

In 2012 lanceerde de Feestfabriek een eigen drankje dat perfect paste bij de Zwarte Cross: Nozem Oil. Het ‘smerig lekkere’ shotje met citrus en chilipeper bleek een schot in de roos. Na de Zwarte Cross puilden de mailboxen uit met smeekbedes of men alsjeblieft Nozem Oil kon bestellen! Maar natúúrlijk kon dat, dus werd in 2014 de literfles gepresenteerd in een verpakking die menigeen doet opkijken. Zoals een Belgische band ooit stomverbaasd opmerkte: “We hadden veel over de Zwarte Cross gehoord, maar dit sloeg alles: die lui drinken motorolie!”

Afbeelding
Levendenherdenking

De Levendenherdenking was in 2018 de hoofdstunt zoals de Zwarte Cross nog nooit zag: muisstil en íedereen kon meedoen! De locatie: in het hoofd én hart van alle 65.000 aanwezigen. Overal op het festivalterrein ging het geluid uit om het leven 1 minuut te herdenken én te vieren: 50 seconden stilte gevolgd door 10 seconden massaal juichen. Omdat vrijheid vaak vanzelfsprekend is, wilden de Zwarte Cross en partner Amnesty International met dit eresaluut aan het leven onze vrijheid en onze mensenrechten des te meer koesteren. Hoera voor het leven!

Afbeelding
Afbeelding